برق اضطراری

سوالات متداول درباره UPS

اخبار سایت دوربین من ups هژیر صنعت تبریز

UPS  چیست؟

یو پي اس در لغت به معني منبع برق بدون وقفه است و در اصطلاح به دستگاهي گفته مي شود که نقش حفاظت از کامپیوتر و دستگاه هاي حساس الکترونیکي را بر عهده دارد. UPS سیستمي است که در مسیر برق ورودي دستگاه هاي الکتریکي قرار گرفته و کیفیت برق ورودي را افزایش مي دهد. به طوریکه تحت هر شرایطي تغذیه دستگاه هاي مذکور عاري از نویز و نوسان و بدون وقفه باشد. جهت نیل به این مقصود UPS دو عمل انجام مي دهد:
1. بالا بردن کیفیت برق ورودي با حذف نویز و اغتشاشات در شبکه و کاهش نوسانات آن
2. ایجاد یک سیتم جانشین ( Back-UP) هنگام قطع شبکه

• زمان برق دهی یا Backup Time دستگاه یو پی اس چقدر است؟

مدت زمان برق دهي یا Backup در UPS ها به دو عامل بستگي دارد:
1. تعداد سیستم ها یا میزان بار
2. ظرفیت و تعداد باتري مورد استفاده با توجه به زمان (Backup) مورد نیاز مي توان ظرفیت باتري ها را محاسبه نمود.در نتیجه این زمان متغیري از توان مصرفي خروجي و تعداد و ظرفیت باتري ها به کار رفته مي باشد.

• تفاوت بین یو پی اس Online و offline چیست؟

در یو پی اس های online ولتاژ و فرکانس خروجی مستقل از ولتاژو فرکانس ورودی می باشد در نتیجه مشکلات موجود در برق ورودی یو پی اس به خروجی منتقل نمی گردد. در صورتی که در یو پی اس های offline برای رفع نوسانات ولتاژ ورودی از استابلایزر استفاده می گردد.

• یو پی اس های Online به چند دسته تقسیم می شوند؟
یو پي اس هاي online به دو دسته تقسیم مي شوند:
online .1 اداري سوئیچینگ
online .2 صنعتي (داراي ساختار مبتني بر ترانس ایزوله)

• عوامل موثر در افزایش طول عمر UPS و باتری چیست؟

انواع مختلف یو پی اس و سیستم های گوناگون وابسته به آنها و باتری ها به منظور اطمینان از داشتن مساعدترین وضعیت کاری به سرویس و نگهداری دوره ای و به خصوص تعویض برخی قطعات نیازدارند. بنابراین برای اطمینان از این که دستگاه در طول عمر مفیدخود در بهترین شرایط کاری نگهداری شود، نیاز به سرویس و نگهداری به صورت برنامه ریزی شده دارد و همچنین تعویض قطعات در پایان عمر مفید آنها که این باعث افزایش طول عمر سیستم می گردد.

• کارت SNMP چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کارت SNMP یو پی اس را مستقیما به شبکه کامپیوتری وصل می کند، به صورتی که یو پی اس به یکی از دستگاه های متصل به شبکه تبدیل می شود.
معمولا کارت SNMP بین پورت ارتباطی سریال یو پی اس و شبکه کامپیوتری قرار می گیرد. اگرچه کارت های موجود در بازار می توانندبه عنوان رابط بین کنتاکت های بدون پتانسیل یو پی اس و شبکه نیز در نظر گرفته شوند. این کارت ها اطلاعات حاصل از کنتاکت ها رابه فرم مناسبی تبدیل می کنند تا توسط سایر دستگاه های شبکه نیز قابل دریافت باشند.

• تفاوت یو پی اس های online اداری و صنعتی در چیست؟

در ساختار سوئیچینگ برق شهر ورودي مستقیما یکسو شده و وارد خازن DC ورودي اینورتر مي شود. به علت ایزوله نبودن بخش یکسو ساز از برق شهر و نیز بار خروجي از اینورتر و ولتاژ DC ضریب اطمینان این سیستم پایین است ولي مزیت خاص این نوع سیستم ها حجم و وزن پایین آنها و قیمت نسبتا پایین تر آنهاست.
در ساختار با ترانس ایزوله ولتاژ برق شهر ورودي از طریق یک ترانس مبدل یا سلف هاي افت کننده، کاهش یافته و سپس یکسو سازي مي شود از اینرو اطمینان این نوع سیستم ها بسیار بالا است و راندمان و MTBF بالاتري دارند.

کاتالوگ محصولات هژیر صنعت

Hajirsanat Product Catalog

1 دیدگاه در “سوالات متداول درباره UPS

  1. ممنون از مطلب مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *